2019-08-26

Måndag och ny vecka! Jag var ledig igår, är ledig idag och jobbar kl. 16-20 i morgon. Det känns helt okej, speciellt efter att jag varit effektiv idag. Jag har gjort sånt där som jag skjutit upp, som skavt i mina tankar och gett mig småångest. Tyckte först att jag inte gjort så mycket, men så skrev jag ned listorna här under och insåg:
- Vafan jag har ju varit duktig idag?
Så nu är jag rätt taggad på hösten, så skönt att ha rensat och fixat innan hösten kommer. Det ger en ro och man slipper ha dåligt samvete sen när man sitter framför sitt PS4 i bara T-shirt och trosor och spelar tills efter midnatt. Eller ah, bokföringen ska ju tas om hand först... men sen så...
 
Foto: Ida Eliasson. Önska att vi tog fler fina bilder på oss.. Svante ser ju dock ut som en skrutthund igen - han VAR riktigt fin men nu ser han ut som en tonåring som sparat ut håret!
 
Avklarat:
Dammsugit (Vet inte ens när jag gjorde det sist?)
Diskade av två dagars disk (Av någon anledning trivs bananflugorna mer än någonsin hos mig)
Rensat ut hela mitt badrum och torkat av alla hyllor, slängde massor med slattprodukter!
Gjorde en hårinpackning (Mitt hår gråter rent ut sagt. Går av och faller av...)
Målat naglarna
Gjort en lermask, två fuktmasker och smörjt in ansiktet med bra krämer
Rakat benen (Jag hade låtit det gått till rekordlängd skulle jag tro...)
På semestern rensade jag ut halva min garderob, kanske mer. Nu sortarade jag ut vad som skulle säljas och vad som skulle skänkas rakt av. Så skönt!
Bokade in sjukgymnastbesök om 2,5 veckor
Bokade in så att jag får inlägg till mina jobbskor om 2,5 vecka
Köpte schampo, balsam, bryngel och ny mascara
Köpt regnställ genom företaget, äntligen ska jag kunna stå i regn och inte bli dyblöt!
Gjort mitt septemberuppslag i min Bullet Journal
Klippa bort döda växter på uteplatsen
Flytta om alla böcker in i det tomma skåpet i vardagsrummet
Gå ut med kartong, plast, glas, kompost och plåt
Gå en promenad
Köra en diskmaskin på mina matlådelock och diskställ hos föräldrarna
Ge Svante lite nöffgrisar efter Otto

Återstår:
Köra rehab innan läggdags
Damma
Våttorka
Bädda rent sängen
Handla
Hämta ut paket på Posten